Resume af fit på 100 dage – uge 2

Endnu syv dage er gået af mit lille fit på 100 dage eksperiment, og det har været en uge med mange opture. I forhold til sidste uge har jeg kørt efter princippet om mere af det samme. Protein og grønsager. Det bliver dog af og til stadig til lune danske klassikere i kantinen på arbejdet. Sådan må det være.

Træningsprogrammet fortsætter ligeledes hvor det slap. Der øges stille og roligt for varigheden af løbeturene, så intervallerne bliver længere og gå-pauserne imellem kortere. Der er stadig et langt stykke vej endnu, men det føles rart at komme i gang med regelmæssig motion. Også selvom vejret har ladet en del tilbage at ønske med isglatte fortove, snevejr, kulde i lungerne og en chillfaktor, der kan give en kuldegysninger bare ved tanken om at bevæge sig udenfor. Det er en særlig oplevelse at hoppe rundt mellem fortove og veje i jagten på et nogenlunde frit spor at løbe i. Det giver samtidig positive associationer, fordi det netop var på denne tid for to år siden min løbeform toppede.

I onsdags blev det til den første indlagte 12 minutters Cooper test, som endte med 4:37min/km eller 2600m. Det er godt og vel 30sekunder pr. km langsommere end min allerbedste tid tilbage i 2013, men ift. 2014 overraskende tæt på, så jeg er godt tilfreds. Den nye formtest giver en væsentlig justering af mit løbeprogram, som betyder, jeg kommer til at sætte farten op på de langsomme ture i næste uge.

Lørdagen bød på en længe ventet hyggeaften med det gamle Business Intelligence team fra mit tidligere arbejde hos Falck. Som altid en super hyggelig aften. Dertil rigelige mængder rødt kød, rodfrugter, hjemmelavet bearnaisesovs samt god rødvin, portvin og whisky i en herlig tømmermandsfremkaldende blanding. Ikke noget der rigtig hjælper på formkurver, vægt eller fedt%’er. Men der skal også være plads til at leve!

Resultaterne:

  • Tabt 0,99kg (på trods af gårsdagens mad og drikkeeskapader). 😀
  • Udført mindst én 7 Minute Workout hver dag. Højeste antal på én dag: 2. 84 Minutter i alt. (12 loops)
  • Udført mindst én workout hver dag i to uger i streg (se billedet).
  • Fulgt mit løbeprogram på Endomondo med 11,6km totalt over tre træningsdage.
  • Søvnbesvær, ikke eksisterende. Jeg sover som en sten!
  • Alkoholforbrug: “Ungdommeligt”.

1 Comment

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *