Træning og influenza er et no-go

Træning og influenza går simpelthen så dårlig i spænd. Henover onsdag eftermiddag måtte jeg desværre erkende, at jeg var blevet dårlig og måtte gå tidligt fra arbejde. Svimmelhed og løbende næse varslede en god gammeldags gang influenza.

Jeg er ved at være ovenpå igen, men det har også betydet fire dage i sengen uden at lave en disse. Hold nu da helt kæft, hvor er jeg dårlig til at være syg. Jeg keder mig enormt hurtigt og bliver rastløst (altså udover at være dårlig, forstås).

Det giver så samtidig anledning til at forundres over mængden af mails, man modtager i det daglige. Sølle to dage væk fra arbejdet og mailboksen er et mess igen. Selvfølgelig er der lidt ekstra tryk på op imod årsregnskabet, men alligevel – det er godt nok imponerende.

Det er altså heller ikke blevet til nogen træning. Ærgerligt for jeg var så småt ved at finde ind i rytmen igen på hjemmetræneren. Der er dog ikke andet for end at komme i gang igen. Lidt nyt er der dog, da jeg er godt igang med at indsamle de første erfaringer med den nyeste gadget i familien, Garmin Forerunner 735XT.

At sygdommen har sat sit præg på ugen der gik, ses måske lettest på grafen ovenfor. 735XT er udstyret med aktivitetstracker og antallet af skridt viser det ganske tydeligt. Det er torsdag til lørdag stort set kun få bevægelser fra sofaen og til køkkenet og den slags.

Farverne på søljerne? Nå ja, grøn indikerer at målet er opfyldt for dagen, mens den grå er målsætningen og blå indikerer opnået niveau. Målsætningen er som udgangspunkt fleksibelt henover tid. Det betyder, at der ikke er en fast målsætning om fx 10.000 skridt, men at denne korrigeres op og ned i takt med trends. Har man fx den sidste uge gået 11.000 skridt i gennemsnit er målsætningen derfor 11.000, mens et par dage under får målsætningen til at falde. Det er dog også muligt at angive et fast mål, hvis man ønsker.

Udover dette tester jeg foreløbigt uret i dagligdagen, dets smartnotifikationer med telefonen, søvnregistrering, indendørs cykling og naturligvis den indbygget pulsmåler. Sidstnævnte foregår primært på hjemmetræneren, hvor jeg tester den mod et “gammeldags” pulsbælte. Det særlig interessante er at undersøge, hvordan den indbygget pulsmåler reagerer på intervaller og hastigt skiftende belastninger. Foruden naturligvis rolige kontinuerlige sessions.

Senerehen, når kroppen er helt fit igen, vil jeg afprøve svømmefunktionen, GPS funktioner og alle de andre spændende funktioner, som uret er udstyret med. Det skal helt sikkert nok blive godt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *