Resume af back on track træningen – uge 10

Forår!? Hvor er du, kom frit frem!

Endnu en temmelig kold, blæsende og snefyldt uge er gået, og det er med den blevet tid til et resume af back on track træningen uge 10. Sidste uge berettede jeg om, at jeg havde den første modgang i såvel kosten som træningen. Det bliver nemt lidt en gentagelse denne uge, for hånden på hjertet har jeg kæmpet lidt med motivationen. Jeg har en del tanker i baghovedet, der siger, at det er gået så godt indtil videre, at jeg fortjener en belønning. Den belønning har det med at være kage, slik eller en god fredagsøl.

Det er også nemt at sige til sig selv, at de første mange kg er tabt og om det ikke er fint nok nu. Det er det ikke! Jeg vil mere – skal bare lige have mit hoved med på den kamp igen.

Heldigvis har jeg fundet hjemmetræneren frem, og selvom det aldrig er sådan synderligt sindsoprivende spændende at cykle på den, så er det da blevet til lidt på kontoen. Jeg foretrækker at køre og træne bakker/bjerge, da det som oftest er der jeg er svag. En kontinuerlig høj wattbelastning som ikke bare er væk efter 2-5 minutter som herhjemme i Danmark.

Desuden har jeg ladet mig inspirere af flere på Strava, som jeg følger, der alle bruger Zwift i stedet for BKools egen software. Jeg har i weekenden givet Zwift mit første forsøg og det umiddelbare indtryk er ganske positivt.

Tanken er, at jeg henover den kommende tid vil bruge mere kræfter på Zwift og se, hvad det byder på. Hvem ved, måske jeg kan genfinde lidt glæde ved at spinne rundt som en svedende tosse i stuen igen? Man har lov at håbe jo. 😉

Jeg tænker hvert fald at dele lidt erfaringer ud på bloggen i den kommende tid, så stay tuned.

Resultater for uge 10

  • Kampvægten siger -800g. (-9.3kg total). Det kunne være værre, men vægten har stået stille eller faktisk tiltaget lidt de sidste par dage.
  • Cyklet: 73 km ~ en del bakketræning, så det dækker over knap 3 timers kørsel. Det er ikke helt nok, men særligt weekendens normale langtur er svær at finde motivationen til indendørs. Derfor har jeg i stedet forsøgt at fokusere på kvaliteten i træningspassene og så skruet lidt ned for mængden.
  • 48.300 skridt pr. uge ~ 6.900 skridt om dagen. Lidt i den lave ende, men lørdag var helt død for mig.
  • Alkoholindtag: God rødvin og en fredagsøl eller to.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *