Resume af back on track træningen – uge 8 og 9

Kalenderen siger marts og dermed officielt forår, det er med andre ord blevet tid til et resume af back on træningen for uge 8 og 9. De færreste har nok undgået at opdage, at jeg kørte videre alkoholfri efter Hvid Januar. Faktisk skulle vi langt ind i februar, før årets første fredagsbar på arbejdet brød stimen. Det var som altid en hyggelig eftermiddag og aften med gode kollegaer i andet miljø end ellers. Der var arrangeret en del konkurrenter i både beerbong og bordfodspil, hvilket var ganske underholdende.

I begyndelsen af ugen var jeg og resten af holdet en tur på Teglholmen for at besøge vores kollegaer på den anden side af sundet. Der mangler som sædvanlig ikke noget, hvilket også betød, at kosten måske ikke var helt spot on i forhold til mine intentioner. Sagt med andre ord jeg har spist godt! Kombineret med de sidste to ugers rigtige kolde vintervejr og dermed pause i cyklingen, har jeg kæmpet lidt med vægten. Den har ligget temmelig stabil, hvilket egentlig normalvis er okay, men qua at jeg arbejder på at smide lidt kampvægt er det ikke helt godt nok. Når det så er sagt, så har jeg hele tiden vist, at der ville komme perioder hvor det ville blive svært.

Det er så nu, og jeg har det derfor helt okay med det. Faktisk føler jeg, at det er en lille sejr at modgangen ikke er gået værre. Nu krydser jeg fingre for, at vejret bliver lidt bedre i den kommende tid, og at jeg derfor kan vende tilbage i den gode stime fra januar og starten af februar.

Ikke meget det blev til på landevejene i den forgangne uge… I will be back!

Indtil da må jeg væbne mig lidt med tålmodighed. Jeg har dog lige inden udgivelsen af dette indlæg slæbt min BKool Pro hjemmetræner ned fra loftet og taget to relativ korte, men højintensive ture rundt i de franske bjerge. Det var fu….. hårdt.

Off we go… eh bike!

Resultater for uge 8 og 9:

  • Kampvægten siger -1,5kg de sidste to uger (-8,5kg total). Nu jeg skriver det, har jeg jo faktisk ikke haft problemer med vægten. Det er faktisk gået rigtig fornuftigt de sidste to uger!
  • Cyklet: For lidt. Vejret har været dårligt. 110 km sidste uge, denne uge 0. Indtil jeg får taget træneren ned fra loftet.
  • 57.000 skridt pr. uge ~ 8.100 skridt om dagen. Det er helt ok.
  • Alkoholindtag: Fredagsbar og Køberhavner tur. Nuff said.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.