Resume af fit på 100 dage – uge 11

Fit på 100 dage projektet er gået ind i sin sidste måned og dermed afsluttende fase. Uge 11 er netop overstået, og det er tid til at gøre status for ugen der gik. Men med kun godt og vel tre uger tilbage, er det også ved at være tid til de indledende overvejelser om, hvad der skal ske efter de 100 dage er gået.

Startende med ugen der gik, har der været tale om en motionsmæssig rigtig fornuftig uge. I forhold til løbetræningen har jeg fået stabiliseret min mængde omkring de 20 km. Alle tre ugentlige pas løbes i det nordlige Aarhus i og omkring Vestereng tæt ved det nye supersygehus i Skejby. Årsagen til dette er flere. Løb i bymiljø har sin charme, når solen genskinder i ruderne, i de sene aftentimer hvor lyset fra gadelygter og biler reflekteres eller i vintersæsonen, hvor sne og slud gør livet på usaltet landeveje livsfarligt. Udover det er glæderne få. Lyskryds, endeløse kedelige og hårde fortove samt bunker af trafik. Jeg ynder derfor gerne, at flygte lidt væk ud på de mindre stier, skovområder eller lignende. Her er Vestereng det tætteste område i nærheden, hvor asfalten stopper og grusstier begynder. At det samtidig er relativt kuperet og giver en ideel anledning til bakketræning, er kun et ekstra plus i karakterbogen.

Vestereng kuperet område perfekt til bakketræning

Jeg gav svømmehallen et besøg i onsdags, hvor det blev til ganske fornuftige 1.000 meter crawl i 21:45 eller knap et minut fra min all-time best. Bevares, et minut er evigheder på så kort en distance, men det var alligevel bedre end frygtet. Det vidner samtidig om, at den tabte teknik til trods, så er grundformen ganske fornuftig og med lidt mere fokuseret træning vil jeg sikkert kunne komme ned i nærheden af rekorden inden længe. Om jeg så vælger det eller vejret snart viser sig fra sin mere forårsmilde side, og racercyklen derfor prioriteres højere må tiden vise. Grundformen er tilsyneladende der – uanset valget. Det er en kanon fornemmelse!

Kosten har været mere varierende – og ikke i en entydigt positiv betydning. I en travl hverdag er det bare for nemt at vælge de hurtige løsninger med halvfabrikata produkter. Jeg skal tilbage på sporet, og såvel fryser samt køleskab er fyldt med de rigtige ingredienser og basisvarer, så nu skal de bare bruges.

Næste uge er der derfor kun få ting, der skal justeres. Kosten skærpes en smule til, træningen følges og så skal jeg have overstået den sidste 12 minutters Cooper test i denne omgang. Jeg er klar og håber på at kappe yderligere et par sekunder af den fornemme tid fra sidst.

Hvad angår planerne efter de 100 dage? Ja, det vender jeg tilbage med – har et par ideer i støbeskeen.

Resultaterne for ugen:

  • Tabt 0,61 kg.
  • Udført mindst én 7 Minute Workout hver dag. Højeste antal på én dag: 3. 98 Minutter i alt. (14 loops)
  • Fulgt mit løbeprogram på Endomondo med 20,1 km totalt over tre træningsdage
  • Gennemført 1000 meter crawl uden pause i 2:10min/100m.
  • Sovet som en sten.
  • Alkoholforbrug: None

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.